Hvorfor er ikke passerings spesifikasjon oppført på avtalefaktura?

En samlefaktura fra oss legges ikke inn med spesifikasjon for hver enkelt registrert passering. Grunnen til dette er fordi du har «min side» å logge inn på for å kunne se dette.

Hvordan får jeg registrert fritak for min EL bil?

Har du fått deg EL bil og ønsker å registrere den med fritak, kan dette enkelt gjøres ved å fylle ut kontaktskjema her.

I kontaktskjemaet må det oppgis registreringsnummeret på EL bilen, samt brikke hvis du har dette. Har du ikke brikke, blir det sendt en til deg. Brikkedepositumet betales kun en gang. 

Hvor for jeg tak i brikkefeste?

Trenger du brikkefeste for å feste brikken din, så kan vi sender deg dette per post.

Dette kan du enkelt bestille ved å fylle ut kontaktskjema her.

Kan jeg få fakturaen tilsendt elektronisk?

For alle kunder som har registrert en e-postadresse på sin Autopass-avtale, vil fakturaer først bli sendt som e-post. Dersom denne ikke åpnes innen fire dager blir fakturaen tilsendt på nytt som brev. 
 
Har du Digipost vil fakturaen bli sendt dit dersom e-postfakturaen ikke blir åpnet innen fire dager etter utsending. 
 
Ja, vi tilbyr følgende elektroniske fakturatyper:
 
E-postfaktura:
 
Registrer e-postadressen din på Min side, du vil da motta din neste faktura på e-post.
 
Digipost:
 
Få fakturaen tilsendt til din digitale postkasse. Du kan opprette en digital postkasse her: www.digipost.no
 

Hvordan fungerer en AutoPASS-avtale?

En AutoPASS avtale gir deg muligheten til å passere alle bommer i Norge, Sverige og Danmark uten å trenge å stoppe å betale. Alle passeringer blir registrert via avtalen og gir deg som kunde en samlefaktura på alle dine passeringer. Du får samtidig også rabatter når du passerer visse bomstasjoner.

Hva gjør jeg dersom AutoPASS-brikken ikke virker?

Dersom du oppdager at brikken din ikke blir lest i bomstasjonen, kan brikken være montert feil i bilen. Dersom den er montert riktig, men likevel ikke virker, ta kontakt med det bompengeselskapet som har sendt deg brikken.
 
Dersom du har solskjerming, regnsensor eller varmetråder i frontruten, må du plassere brikken i det skraverte feltet (vanligvis bak speilet)
 
I enkelte bilmodeller må du plassere brikken et annet sted enn det som står oppgitt i monteringsanvisningen til brikken.
 

Må Leasingbiler ha AutoPASS brikke?

Nei, det er ikke noe krav om en AutoPASS brikke til biler som er leaset.

Forøvrig kan det være lønnsomt å ha en avtale. Dette er for å unngå fakturering via leasingselskapet, da det ofte blir ilagt et gebyr.

Bompengeselskapet Tønsberg Hovedvegfinans AS står for delfinansieringen av utbyggingen av Tønsbergpakkens fase 1. Selskapet administrerer bompengeinnkrevingen og forvalter bompengemidlene.

Tønsberg Hovedvegfinans AS v/Driftsoperatør, Postboks 6052, 7434 Trondheim Tlf: 815 11 080 Kontaktskjema